A Pantone 2020-as év színe: Classic Blue

A Pantone 2020-as év színe: Classic Blue

A decembert nem csak az ünnepi időszak és az év lezárása miatt szoktam várni, hanem azért is, mert a Pantone ebben a hónapban hirdeti ki a következő év színét. 2019-ben ez a korall volt, 2020-ban pedig az év színe a klasszikus kék – a Classic Blue -, amit a Színintézet azzal indokolt, hogy az időtlenség és állandóság, amit kifejez, pontosan az, amire szükségünk van az elkövetkező évtizedben. Ennek a (tényleg) klasszikus kéknek a kiválasztása meglepő lehet az elmúlt évek színeit végigpörgetve, ugyanis a Pantone inkább vibráló, izgalmas színeket preferálta eddig.

Szóval mit is kell tudnunk erről a (szerintem) szépséges kékről, hogyan tudod használni a saját vállalkozásodban – egyáltalán kell-e használnod? -, és miért fontos a színekkel foglalkozni úgy általánosságban?

Miért fontosak a színek a vállalkozásodnak?

Az arculattervezés egyik alapja egy jól kialakított színpaletta, ugyanis a színek a vizuális kommunikáció alapkövei, vagyis nagyon erős hatással vannak ránk anélkül, hogy ez tudatosulna bennünk. Az egyes színekhez teljesen más érzéseket társítunk, így egyáltalán nem mindegy, hogy a vállalkozásod logója, weboldala, social média megjelenése milyen színekkel történik – márpedig ennek a jelentőségét sokan lebecsülik.

A színelméletet az arculattervezés egyik legizgalmasabb részének tartom, de ettől egy pillanatra tekintsünk el. Gondolj bele abba, hogy a saját életedben, életteredben milyen színekkel veszed körül magad, van-e olyan árnyalat, amihez előszeretettel nyúlsz, ha éppen rossz kedved van, vagy van-e olyan ruhadarabod, amit akkor veszel fel, amikor extra önbizalomra van szükséged. Ha egy kicsit elkezded figyelni magad a hétköznapok során, gyorsan észre fogod venni, hogy hányszor döntesz automatikusan a színek alapján a vásárlásaid közben – és ha rád ilyen nagy hatással vannak a színek anélkül, hogy észrevennéd, akkor azokra is, akik tőled vásárolnak. Éppen ezért fontos ezzel foglalkozni.

Mit kell tudni a klasszikus kékről?

A kék színhez többek között időtlenséget, tartósságot, megbízhatóságot, nyugalmat és lojalitást társítunk – nem véletlen, hogy több biztosítótársaság is ezzel a színnel dolgozik, hiszen szeretnének bizalmat árasztani, és megnyugtatni minket, hogy ők bizony itt lesznek, nem kell aggódnunk. Persze a kéknek megannyi árnyalata létezik, és az sem mindegy, hogy milyen színekkel párosítjuk őket – de ezt már az én feladatom tudni. Érte pár kritika a Pantone választását, mert lássuk be, ez nem egy kifejezetten izgalmas szín, viszont pont ebben az univerzalitásában van az ereje, ami miatt te is könnyebben be tudod építeni a vállalkozásod, vagy esetleg termékeid színpalettájába.

Akkor most gondolkozás nélkül váltsak át a Classic Blue használatára?

Semmiképp. A Pantone Color Of The Year meghatároz bizonyos színtrendeket, azonban a trendek ész nélküli követése legalább olyan veszélyes dolog, mint teljesen elzárkózni az újítástól. Gyorsan visszaüthet, ha most a logónkat és a weboldalunkat is hirtelen klasszikus kékre festjük, nem foglalkozva azzal, hogy a célközönségünk, akit el akarunk érni mire és miért reagál. Tehát első körben vizsgáljuk meg a fentiek ismeretében, hogy van-e értelme azon gondolkoznunk, hogy bevisszük a brand kommunikációjába, termékpalettájára ezt a színt. Ha úgy látjuk, hogy igen, akkor a Classic Blue jól működhet alapszínként, kiegészítheti a már meglévő színeinket, használhatjuk arra, hogy felfrissítsük a social média posztjainkat, és gondolkozhatunk azon is, hogy ki tudunk-e hozni valamit azokból az érzelemtársításokból, amiket kivált belőlünk ez a szín.

Ha úgy érzed, hogy a most használt színed átbeszélésre szorulnak, esetleg nincs is tudatosan kialakított színpalettád, vedd fel velem a kapcsolatot, hogy mielőbb segíteni tudjak neked, te pedig minél előbb elérd a célközönséged.

A Classic Blue színről az összes adatot megtalálod itt, az év színe oldalt pedig itt.

Vissza